Kathrine Møller Kühl

بدأت كول مشوارها مع كرة القدم في سن الخامسة مع نادي هيليرود. وبعد تسع سنوات، انتقلت إلى نادي نوردشيلاند في عام 2018. بدأت مع فريق تحت 18 سنة، ولكنها سرعان ما حجزت مكانًا أساسيًا ضمن صفوف الفريق الأول.

تعد كاثرين أيضًا عنصرًا أساسيًا في منتخبات الدنمارك للشباب. شاركت في مباراتين مع منتخب تحت 16 سنة، و14 مرة مع فريق تحت 17 سنة، بالإضافة إلى ثلاث مشاركات مع منتخب تحت 19 عامًا، على الرغم من أنها في السابعة عشر من عمرها.

ساهمت في فوز نوردشيلاند بلقب الكأس في يوليو 2020، وحصدت لقب مقاتلة الكأس لتحقق إنجازًا رائعًا بعد شهر واحد فقط من عيد ميلادها السابع عشر.

بفضل تألقها مع الفريق، مددت كول عقدها مع النادي في نهاية عام 2020.

Kathrine Møller Kühl

Kühl started playing football as a 5-year-old in Hillerød FC. After nine years in her childhood club, she moved to FC Nordsjælland in 2018. She started on the club's U18 team, but quickly became a regular part of the senior team in Kvindeligaen.

Kathrine is also an integral part of the Danish youth national teams. She made two appearances with the U16 national team, 14 with the U17 national team, and three with the U19 national team, despite being just 17 years old.

When FC Nordsjælland won the cup tournament in July 2020, Kuhl was named Cup Fighter of the Year. An impressive achievement just a month after her 17th birthday.

The strong performances have led to Kühl extending her contract with the club at the end of 2020.