Abdul Majeed Waris

عبد المجيد واريس هو أحد خريجي الجيل الثاني لـRight to Dream وهو لاعب كرة قدم محترف يلعب كمهاجم لنادي ستراسبورغ والمنتخب الغاني.

ولد واريس في تامالي، شمال غانا، وبدأ مسيرته في الأكاديمية وهو في الثانية عشر من عمره. حصل على منحة رياضية للدراسة في كلية هارتبوري في المملكة المتحدة، قبل توقيع عقد احترافي مع نادي هكن في السويد في عام 2010. بعد حصوله على لقب أفضل لاعب في الدوري السويدي الممتاز في عام 2012، انتقل واريس إلى لوكوموتيف موسكو وقضا فترة إعارة في نادي فالنسيان الفرنسي. انتقل لاحقًا إلى طرابزون سبور في تركيا قبل أن يعود للدوري الفرنسي، ولكن هذه المرة بين صفوف لوريان بعد أن وقع عقدًا لمدة أربع سنوات.

حقق واريس إنجازات مهمة مع الأكاديمية، حيث أصبح أول خريج من صفوف الأكاديمية يسجل لمنتخب النجوم السوداء، كما أنه أول من شارك معه في كأس العالم، حيث مثل غانا في بطولة 2014 بالبرازيل، ولعب ضد البرتغال ونجمها كريستيانو رونالدو في ملعب ناسيونال في البرازيل.

Abdul Majeed Waris

Abdul Majeed Waris is a second generation Right to Dream graduate and a professional footballer who plays as a striker for Strasbourg and the Ghanaian national team.

Born in Tamale in Northern Ghana, Majeed Waris started his career at Right to Dream Academy aged twelve. He was awarded an elite sports scholarship to study at Hartpury College in the UK, before signing a professional contract with BK Hacken in Sweden in 2010. After being named the Allsvenskan’s Player of the Year in 2012, Waris left for a stint at Lokomotiv Moscow that included a loan spell at Valenciennes in France's Ligue 1. He later moved to Trabzonspor in Turkey before completing a high-profile move back to Ligue 1 with Lorient, signing a four year contract.

Waris has achieved significant milestones for Right to Dream; becoming the first graduate to score for the Black Stars and the first to feature at a FIFA World Cup. He represented Ghana at the 2014 tournament in Brazil, where he played against Cristiano Ronaldo's Portugal at the Estadio Nacional in Brasilia.